כתיבה שיווקית - שאלות מפתח.
לפני שאתם מתחילים לכתוב את המסר השיווקי הבא שלכם, כדאי לעצור ולשאול 3 שאלות – שעל פניו נראות פשוטות, אך התשובות עליהן קצת מורכבות.

הנה שלוש שאלות מפתח – שהתשובות עליהן ישדרגו כל מסר שיווקי שתרצו לכתוב:  

שאלה ראשונה – מה המטרה שלכם?

מה אתם רוצים שיקרה כשאתם כותבים את האימייל לרשימת התפוצה?
שאתם מפרסמים מודעה בעיתון המקומי? דף נחיתה? או כל מסר שיווקי אחר…
הגדירו את המטרה שלכם ואל תסתפקו בתשובה כללית,
כמו "אני רוצה יותר חשיפה", או "אני רוצה יותר לקוחות" –
הכוונה כאן היא להיות כמה שיותר מדויקים, כמו בדוגמאות הבאות:

מודעה בעיתון – שמתעניינים יתקשרו אליי לגבי השירות שפרסמתי.
דף מכירה – שאנשים ירשמו וישלמו לקורס.
אימייל – שהקוראים ילחצו על הקישור שמשולב בטקסט.
דף נחיתה למתנה חינמית – שלקוחות פוטנציאלים, ישאירו את הפרטים שלהם.

ברגע שתגדירו מטרה לכל שלב ופורמט של פרסום,
המסרים שלכם יהיו מדויקים וממקודים, ואתם לא תתפזרו ותירו לכל הכיוונים,
אתם תכוונו ותדייקו את הטקסט וההנעה לפעולה, בהתאם למטרה.
ולמה זה חשוב? פשוט מאוד – כשהמסר שלכם ממוקד במטרה אחת ספציפית וברורה, הוא ממיר יותר.

שאלה שנייה – מה באמת מפריע לקהל היעד שלכם?

כשאני שואלת את הלקוחות שאני כותבת עבורם – מה הבעיה של קהל היעד שלהם,
הם עונים לי משהו כמו: "הם סובלים מבעיות גב, פריצת דיסק וכדומה."
או – "הן נמצאות בזוגיות לא מספקת, אין תקשורת עם בן הזוג".

אבל האמת היא, שלא פריצת הדיסק היא הדבר שמפריע לקהל היעד שלכם,
מה שמפריע להם באמת – זה שהגב שלהם כואב כל כך, עד כדי כך שהם לא יכולים לשחק עם הילד שלהם בגינה.

והאמת היא ש"הזוגיות הלא מספקת", היא לא הבעיה שמפריעה,
מה שמפריע להן זה שהן מרגישות לבד, למרות שהן נמצאות בזוגיות.
מפריע להן שכשהן נכנסות לבית, אין מי שמתעניין איך עבר עליהן היום…

ככה הדברים נראים מנקודת המבט של קהל היעד שלכם,
ואם אתם רוצים להצליח לגעת בהם ולתפוס אותם,
אתם צריכים לאמץ את נקודת המבט הזו בכתיבת המסרים.

שאלה שלישית: מה מיוחד בכם?

מטבע הדברים, כל אחד מכם מיוחד,
יש לו גישה משלו, ניסיון ושילוב כלים ייחודי שהוא רכש –
ובכל זאת, מסרים שיווקיים רבים, חסרים את המידע הזה.
כשאתם באים לכתוב מסר שיווקי – חשוב שתמנו את כל הנקודות שמבדילות אתכם מהמתחרים, כי הן למעשה, הסיבות להעדיף ולרכוש דווקא מכם ולא מאחרים.
נקודות כאלו יכולות להיות קשורות לנושאים הבאים:

> מיקוד: יש המון קורסים לניהול זמן, אבל יש מעט קורסים שמתמקדים
בפתרון בעיות ניהול זמן של אנשים עם בעיות קשב וריכוז, לדוגמא.

> מרכיבים של השירות או המוצר: ליווי או תמיכה בין פגישה לפגישה, קבוצות קטנות,
או כל מרכיב אחר שיכול להעניק לכם יתרון. חשבו גם על פתרונות משלימים,
שיכולים לחסוך התרוצצויות, כאב ראש, זמן או כסף.

> השיטה שלפיה אתם עובדים: מה מיוחד בשיטה שלכם?
באיזה מקומות היא מצליחה ששיטות אחרות נכשלות?
איזה פתרון מיוחד היא מעניקה – ספרו ופרטו.

> אתם בעצמכם – הניסיון הייחודי, הסיפור האישי או אני המאמין שלכם.
אנשים בסופו של דבר קונים מאנשים. לכן, כשלקוח פוטנציאלי,
מזדהה עם האני המאמין שלכם, עם מי שאתם ומה שאתם משקפים עבורו –
נוצר חיבור אמיתי, שיגרום להם להעדיף אתכם באופן אוטומטי על פני האחרים.

מה עוד? שיהיה בהצלחה בכתיבה ובכלל!

יש לכם שאלות? אהבתם את הפוסט? שתפו אותי בתגובות: