מכירה לארגונים וחברותבעלי עסקים רבים, פונים לארגונים וחברות,
בכוונה לשתף פעולה איתם ולמכור להם סדנאות או שירותים אחרים שלהם.
אבל – רבים מהם מספרים, שלא חוזרים אליהם בכלל – 
וכשאני מסתכלת על החומר שהם כתבו, הפלייר או הפרופיל שהם שלחו, 
אני רואה שוב ושוב את אותה הטעות:
הם פונים ומדברים אל העובדים שישתתפו בפעילות שלהם, ולא אל הארגון עצמו.
.
ומה זה אומר?
הם מדברים על מה שהעובדים צריכים, במקום על מה שהארגון צריך.
הם כותבים למה כדאי לעובדים בארגון להשתתף בסדנא שלהם,
במקום למה כדאי לארגון שהעובדים שלו ישתתפו בסדנא שלהם.
הם מספרים כיצד הסדנא שלהם יכולה לפתור את הבעיות של העובדים בארגון – לגבש, לעורר בהם מוטיבציה,
במקום להסביר מה ייצא לארגון מכל אלו.
דוגמא שנתקלתי בה  – פלייר שמיועד לחברות שמעסיקות מהנדסים,
בו המנחה כתבה ודיברה ישירות אל המהנדסים וכיצד בסדנא "נגביר את היצירתיות ונוריד את המתח."
פלייר שכתוב טוב, היה מדבר ופונה אל הארגון,
ומסביר שכדאי לארגון להזמין את הסדנא כדי להגביר את החשיבה היצירתית אצל המהנדסים, 
כי מהנדסים יצירתיים פותרים בעיות בצורה יעילה (ובטח יש עוד סיבות..) – ובכך חוסכים לארגון הרבה כסף, וכך הלאה להמשיך עם כל היתרונות לארגון.
.
למה הדבר הזה דומה?
נניח ואני מוכרת משחק דיגיטלי לילדים,
ואני באה לשכנע הורים לקנות אותו במתנה לילדים שלהם.
אם אני אנסה לשכנע את ההורים, ואגיד שזה משחק מגניב, ושמככבת בו ההיא מערוץ הילדים – 
זה בטח לא מה שישכנע את ההורה לקנות את המשחק שלי.
אבל, אם אני אספר לאותו הורה,
שהמשחק הזה יעזור לילד להתרכז בלימודים וכדומה – אז יש סיכוי שאני אשכנע את ההורה.
למה? כי הפעם דיברתי  על מה שחשוב להורה ולא על מה שחשוב לילד,
ואלו שני דברים שונים לגמרי.
כמובן, שאני אזכיר גם שזה משחק שהילדים אוהבים אותו ונהנים לשחק בו –
כך שההורים יהיו בטוחים שיהיה שיתוף פעולה מצד הילד
וגם בגלל הסיבה הפשוטה שחשוב להורים לשמח את הילדים שלהם (:
.
אז מה אני אומרת בעצם?
לפני שאתם יושבים לכתוב את המסר השיווקי שלכם אל ארגונים וחברות,
כדאי לבדוק אל מי אתם כותבים את המסר שלכם,
לחשוב מה נמצא בסדר העדיפויות של אותם מקבלי החלטות,
מה המטרות של הארגון עצמו ואיך אתם יכולים לעזור לו להשיג אותם – ורק אז כשיש לכם תשובות, לשבת ולכתוב.
בכל מקרה, מקווה שעזרתי לכם, ונתתי לכם נקודה למחשבה,
והכי חשוב שיהיה לכם הרבה הצלחה!
.
יש לכם שאלות או תגובות? שתפו אותי – אשמח להגיב ולענות!