1️⃣ לתעד במקום ליצור תוכן:
בזמן השוטף, כשאתם רוצים להישאר במודעות של קהל היעד,
הרבה יותר קל לתעד את מה שאתם עושים, במקום ליצור במיוחד תוכן:
אם הלכת לסדנא כדי להרחיב את ארגז הכלים שלך,
צלמי את עצמך וספרי בכמה משפטים מה את לומדת ואיך זה יעזור לקהל היעד.
אתה מכין מצגת לקראת הדרכה שאתה הולך להעביר,
צלם את עצמך מול המסך, ושתף בכמה מילים שיעוררו סקרנות.
את קוראת ספר, או שראית סרטון שיכול לעניין את קהל היעד שלך –
שתפי יחד עם תובנה.
אם מצאתם שני דברים לשתף, תשמרו את זה לפעם הבאה שתהיו חסרי השראה.

לאט לאט תתרגלו למצוא את אותם הרגעים ששווים וכדאי לשתף את קהל היעד בהם –
וזה משהו שיצריך ממש קצת זמן: אתם מצלמים, כותבים כמה מילים ומשתפים –
וחוזרים אחרי כמה זמן כדי לענות לתגובות.
התוכן הזה מעולה לזמן שוטף, כדי להזכיר לאנשים שאתם קיימים (:

2️⃣ להשקיע ביצירת תוכן אסטרטגי:
דיברתי על זמן השוטף, הנה הטיפ שלי לזמן מכירה:
בכל פעם שאני יוצרת סדנא, שירות או קורס דיגיטלי חדש,
מיד אחרי אני יוצרת את התוכן השיווקי שלו:
דף מכירה, קמפיין אימיילים, תוכן מקדים וכו
(פעם אחת ומשתמשת בתכנים האלו שוב ושוב ושוב) – זה בא ביחד!

בבנק התכנים האלו אני משתמשת בכל מיני דרכים:
מהמיילים אני יוצרת פוסטים, מההדרכה המוקלטות אני יוצרת סרטון קצר עם אחד הטיפים,
מהדף המכירה אני מצלמת מסך וחותכת תמונות עם עדויות,
או מידע אחר שאני רוצה לשים עליו פוקוס,
כדי להשתמש בזה כתמונה בפוסט בפייסבוק.

כשמכינים הכל מראש, לא צריך לירות לכל הכיוונים
ולשבור את הראש כשבאים למכור, כי יש תכנים מוכנים שמחכים שנשתמש בהם.

3️⃣ עסקים מקומיים –> צריכים לעשות שיווק מקומי!
אחד מסימני אובדן השכל הישר – יש מלא עסקים מקומיים,
עם קליניקות ומשרדים שיורקים דם על כתיבה ברשתות החברתיות,
בונים רשימות דיוור כי זה מה שכולם עושים – אבל לא עושים בכלל שיווק מקומי…
שזה הכי אידיאלי עבורם.

אם יש לכם קליניקה בגדרה, תוציאו פלייר שההדפסה וההפקה שלו עולה גרושים יחסית,
וישרת אתכם מלא זמן – ותדאגו שזה יגיע לתיבות הבתים באזור שלך.
אפשר גם לנסות לפרסם את אותו הפלייר ממש, כמודעה בעיתון המקומי שלכם.

לצערי, יש מלא יועצים עסקיים שאומרים ללקוחות שלהם שזה "מיושן"…
אבל לשמחתכם, זה אומר שאין הרבה מאמנים ומטפלים
שיתחרו אתכם על תשומת הלב של קהל היעד –
והאנשים שיקבלו את הפלייר שלכם, לא ירגישו הצפה.

תחשבו על האמא שמוציאה את הילד שלה מהגן,
ובדרך אוספת את הדואר ובדיוק רואה את הפלייר שלכם,
שמספר לה על טיפול לילד שלה, או לה, וממש קרוב לבית.

4️⃣ אל תהפכו להיות בידור של אף אחד:
לצלם את עצמכם רוקדים, או מדברים במהירות של מאה קילומטר לשעה –
זה לא שיווק על ידי תוכן, זה בידור!
ולהזכירכם, משמעות המילה "בידור", היא פיזור,
והדבר היחידי שבידור מפזר, זה את הדעת של מי שצופה,
וכשהקשב של קהל היעד שלכם לא קיים, אתם מקבלים "לידים זבל" וכלום מכירות.

אתם לא בידור של אף אחד, ואתם לא דרך להעביר את הזמן הפנוי של אף אחת…
אתם מאמנים, מטפלים ויועצים, ואתם רוצים שבזמן שקהל היעד שלכם
יחפש פתרון לבעיות שלו, להיות שם עם התוכן האיכותי שלכם.

לכן, אל תרדו לרמת הקשב הממוצעת של האנשים שנמצאים ברשתות החברתיות,
במקום זה תצרו תכנים איכותיים שפונים לקהל שהקשב שלו איכותי,
כי הם אלו שיקנו מכם, בטח ובטח באחוזים גבוהים יותר.
ולא – זה לא אומר שאתם צריכים לכתוב פוסטים ארוכים ממש…
מספיק טיפ אחד – שניים איכותיים בכל פוסט (: ואתם מסודרים.

5️⃣ למחזר תוכן:
את האימיילים שאני כותבת, אני שולחת שוב ושוב ושוב,
אף אחד לא שם לב, וזה עדיין עובד ומוכר – מקסימום פה ושם משנה כותרת.
המדריכים שכתבתי משרתים אותי במשך שנים –
אני כל הזמן משיגה איתם לידים חדשים לרשימת הדיוור שלי.
פוסט שעבד לי מעולה בעבר, אני יכולה לפרסם מחדש
(לא כדאי בעסקי, כי שם יש נטייה למי שמתעניין בנו לעשות בינג' לדף שלנו),
או מקסימום כותבת את זה קצת בצורה אחרת.

אני גם אורזת את התוכן שלי בכל מיני דרכים חדשות:
מאגדת כמה טיפים ויוצרת מדריך, לוקחת מדריך קיים ומפרסמת ממנו איזה טיפ כפוסט,
חותכת הדרכה שיצרתי ומפרסמת מתוכה חלק קצר.
ממאמר אני יוצרת הדרכה, או מייל וכך הלאה…
מחזור חוסך לי ים של זמן, אנרגיה ושאר משאבים.

6️⃣ פרסום בקבוצות פייסבוק:
פרסום בקבוצות פייסבוק יכול להיות מכרה זהב, או בזבוז זמן טוטאלי.
לכן, במקום לפרסם בקבוצות שכל המטרה שלהם היא פרסום,
תעדיפו את הקבוצות האיכותיות יותר, שמתקיימים בהם דיונים בתחום שלכם.

אתם גם יכולים להציע את עצמכם כמומחים בקבוצה איכותית בתחום שלכם,
וגם בלי תג של מומחה, אתם יכולים לענות לשאלות של קהל היעד שלכם,
שמפרסמים בקבוצה את השאלות שלהם ומתייעצים לגבי בעיות שלהם.
אתם יכולים להקדיש פעמיים בשבוע 10 דקות, כדי לענות על שאלות ולהגיב…
המתקדמים ביניכם יכולים לפתוח קבוצת פייסבוק משלהם (או וואטסאפ)
וליצור באופן יזום קהילה שעוקבת אחריהם (לא מתאים לכל אחד).

7️⃣ למדוד ולנתח תוצאות:
בדקו את התוצאות שלכם מהפרסומים שלכם, ונתחו אותם.
ערוץ שלא עובד לכם, בדקו למה?
יכול להיות שהכתיבה השיווקית שלכם לא טובה,
יכול להיות שקהל היעד שלכם לא נמצא שם,
יכול להיות שהקהל שלכם נמצא שם אבל הקשב שלו במקום אחר…
אם אתם בטוחים שהבעיה היא לא בתוכן שיצרתם, ותרו על הערוץ הזה.

מדידת תוצאות, תעזור לכם לחסוך זמן ובעסה על ערוצים שלא עובדים לכם,
ותראה לכם איפה כדאי לכם להשקיע יותר זמן ותוכן.

8️⃣ בחרו את הרשתות החברתיות שלכם:
יש לכם אפשרות בחירה! כן, יש לכם!
אני למשל, לא סובלת את האינסטגרם, אז אין לי חשבון שם.
אם הייתי מכריחה את עצמי לשווק שם – הייתי צוברת תסכול, מוסיפה לעצמי שחיקה,
יוצרת בתוכי התנגדות פנימית, כי אני עושה משהו לא בהלימה עם הערכים שלי
ובטח מתייאשת ויורדת על עצמי מלא בדרך.
ניחא אני מלהתייאש, אבל יש כאלו כשהם מתייאשים, הם מתייאשים טוטאלית משיווק.

רוצה לומר, שהרשת החברתית שאתם משווקים דרכה,
צריכה להתאים לכם, לערכים שלכם, לאנרגיה שלכם ולזמן שלכם,
כדי שזה יהיה משהו שתוכלו להתמיד בו –
אתם חייבים לכבד את כל אלו (כמובן, שזה לא נותן לכם תירוץ לא לשווק בכלל…).

9️⃣ השקיעו בעמוד העסקי ובאתר שלכם:
כדאי להשקיע בדף העסקי בפייסבוק ובאתר שלכם ולפרסם שם תכנים איכותיים,
שיציגו אתכם ואת המקצועיות שלכם בצורה הטובה ביותר.
המון אנשים יגיעו לדף העסקי שלכם, כי הם קיבלו המלצה עליכם,
או שמעו איכשהו על השירות שלכם, ורוצים לבדוק עליכם –
ואיכות הקשב שלהם באותו הרגע מעולה.

האתר יעזור למי שמחפש את השם שלכם בגוגל, או מחפש מידע בתחום שלכם,
או שהוא יגיע דרך קישור מהרשתות החברתיות לאתר שלכם –
בכל מקרה, נצלו את ההזדמנות שהקשב של קהל היעד שלכם איכותי ואתכם,
על ידי זה שתכינו מראש באתר שלכם מאמרים ותכנים משובחים שירשימו אותם.
לשמחתנו, אין צורך לפרסם בעסקי או באתר בכל יום (:

🔟עברו מ- FOMO ל- FTMO:
כולנו היינו שם: עשינו משהו רק בגלל שכולם עושים את זה,
שיווקנו בדרך שאיזה מנטור משווק,
רכשנו קורס בגלל שפחדנו להפסיד את הטרנד החדש, או לא להיות בעניינים.

בזמנים בהם הטרנדים החדשים קמים בקצב מטורף,
בעידן של רעש שכל אחד רוצה פיסה מהקשב שלנו ולפעמים זה מרגיש מהנשמה,
אתם מוזמנים לאמץ מנטרה חדשה: IT'S FUN TO MISS OUT
למה? כי נשאר לי יותר זמן לחיות את החיים שלי,
במקום לעקוב אחרי אלו של אחרים – והחיים יפים, תאמינו לי הרבה יותר עדיף (:

עד כאן הטיפים שלי, ועכשיו תורכם. קראתם❓
תהיו נחמדים ותשאירו תגובה שאדע 👇 זה יהיה לי נחמד בחזרה (:

 

תגובות פייסבוק